Bağırsak Mantarı ve Tedavisi

• Bağırsak Mantarı Nedir?

Bağırsak florasının dengesinin bozulması ve mantarların bağırsak içine yayılması ile Bağırsak Mantarı oluşur. Sağlıklı olan bir bağırsak florasında mantar oluşmaz. İçecek ve yiyecekler ile birlikte vücuda giren mantarlar, herhangi bir patoloji olmadığı anda dışkı ile atılacaktır. Barsak mukoza bariyeri bozulduğunda ise mantarlar bu alandan geçebilir ve koloni oluşturabilirler. Bağırsak mukoza hücrelerinin araları bu şekilde açılacaktır. Bu da bu mantarların bağırsaklardan dışarı atılmasının önüne geçer. Vücut içerisinde kalan mantarlar ise hastalık için zemin hazırlarlar.

Mantarlar karanlık, ıslak ve sıcak ortamları severler. Gizlice yerleşen mantarlar, farklı sorunlar oluşturabilir. Bu durumun pek çok nedeni olabilir. Farklı durumlarla da kendini gösterebilir. Vücudunuzun normal düzeni içerisinde yolunda gitmeyen durumlar olduğunda mutlaka bir hekime görünmeniz yerinde bir karar olacaktır.

• Bağırsak florası nedir?

Bağırsaklarda bulunan canlı organizmaların hepsine Bağırsak Florası denilir. Bu organizmaların tümü canlıdır. Faydalı, zararlı ve nötr türlere de sahiptir. Ancak vücut içerisinde bir dengede yer almaktadır. Ve bu durumun bozulması insanların sağlık durumunu da doğrudan etkileyecektir. Vücudumuz içerisinde toplam olarak 30 trilyon hücre bulunur. Bunların yanında 40 triyon bakterimizde bulunur. Ve bu bakterilerin yüzde yetmişi de bağırsaklar içerisinde yer alır. Bozulan dengenin vücut içerisinde önemli sorunlar oluşturması da bu durumda kaçınılmazdır. Bu alanda Bağırsak Mantarı oluşumu ileriki aşamalarda oldukça fazla riskler oluşturabilir.

Modern tıbbın kurucusu olan Hipokrat, kötü sindirimin hastalıkların anası olduğunu bundan yüzlerce yıl öncesinde söylemesi de pek çok hastalığın sindirim sistemi kaynaklı olduğunu göstermektedir. Bağırsaklarda yaşanan bu sorunlar vücutta uzun vadede pek çok soruna neden olur. Bu nedenle yaşadığınız her sorunu önemsemeniz gereklidir. Erken teşhis her zaman için yaşam kalitenizi yükseltebilecek sonuçlar ortaya çıkaracaktır.

• Bağırsak mantarı belirtileri nelerdir?

Modern tıp içerisinde kullanılan hormon, kortizoni analjezik, antibiyotik gibi ilaçlar vücut içerisinde faydalı olan bakterileri öldürmektedir. Bağırsak florasının korunması bu nedenle çok önemlidir. Farklı belirtilerle bu alanda Bağırsak Mantarı sorunlarının oluştuğunu görebilirsiniz. Belirtileri arasında:

• Bu mantarlar genellikle şeker ile beslenmektedir. Bu beslenme ise gaz oluşturur. Ve karın şişkinliği ile ortaya çıkar.
    • Özellikle ishal ve kabızlık gibi sorunların bozulan bu sistem nedeni ile ortaya çıktığı bilinir.
    • Makatta kızarıklık oluşabilir ve kaşıntılar başlar.
    • Vücuda alınan bu fazla karbonhidratlar, bireylerde fiziksel ve ruhsal yorgunluklar oluşturur.
    • Genellikle mide ağrısı ve ağız kokusu da bu hastalıkta sıkça görülmektedir.
    • Aşırı tatlı hissedilmesi ve sürekli açlık isteği de bu nedenler arasında yer alır.
    • Nefes darları, burun tıkanıklığı, kulaklarda iltihaplanma, omuz- ense ve sır ağrılarının yanı sıra eklemlerde şişme ve ağrılarda oluşabilir.
    • Küf benzeri koku oluşabilir, ağrılı adet dönemleri geçirilir, ciltte sivilce ve akneler olur hatta saçlar dökülebilir.
    • Bu alanda Bağırsak Mantarı sorunu olan bireylerin konsantrasyon bozukluğu olduğu, vajina iltihaplanması ortaya çıkardı ve kişilerde aşırı şeker ihtiyacının karşılanma istediği olduğu için hızlı kilo alımı da olabiliyor.
  • Bağırsak mantarı nedenleri nelerdir?

Bağırsaklarınızda oluşan bu rahatsızlıkların temelinde beslenme düzenlerinde yapılan hatalar yer alır. Özellikle şekerli besinlerin fazla olarak tüketilmesi bağırsak floranızın olumsuz etkilenmesine neden olur. Günlük beslenme programlarında karbonhidratlara ağırlık verilmesi de sindirim sisteminizi olumsuz etkilemektedir. Sezaryen ile yapılan doğumlarda bebeklerde bağırsak florası henüz oluşmamış olmaktadır. Çünkü normal doğumlarda bebek vajinal kanaldan geçerken önemli oranlarda bakteri yutacaktır. Bu da bağırsak sisteminde bir temel oluşmasını sağlar. Ve bu şekilde bağırsaklardaki pek çok bağışıklık elemanı da gelişmiş olacaktır. En çok Bağırsak Mantarı oluşumunda zarar veren etken ise gereksiz yere kullanılan antibiyotikler olmaktadır. Ülkemizde yapılan araştırmalarda antibiyotik kullanımlarının oldukça fazla olduğu görülse de bu kullanımların önüne geçebilmek çok fazla mümkün olmuyor.

• Bağırsak Mantarı Teşhisi

Hastalığın doğru bir şekilde teşhis edilmesi önemlidir. Altın yatan sebeplerin yapılan analizler ve tahlillerle ortaya çıkması da mümkündür. Hastanın hikayesinin tam olarak bilinmesi, bu alanda yaşanan sıkıntıların hangi dönemlerden itibaren hastaya zarar verdiğini öğrenilmesi tedavi aşamasında başarılı sonuçlar alınmasını sağlayacaktır.

• Bağırsak Mantarı Tedavisi

Özellikle Bağırsak Mantarı rahatsızlıklarının tedavisi oldukça zor ve uzun bir süreç olarak karşınıza çıkabilir. Deri mantarları tedavileri içinde düzenli, disiplinli bir şekilde süren tedavilere ihtiyaç olmaktadır. Bu tedavi süreçlerinin uzun olmasında ise mantarların ilaçlara karşı oldukça hızlı bir şekilde direnç oluşturmaları gösterilebilir. Uzun süreli olarak aynı ilaç kullanıldığında ilaç belli bir süre sonra etkisini göstermeyecektir. Bunun nedeni olarak ta mantarların girdikleri hücre içerisinde sporları sayesinde uzun süre yaşayabilme özellikleri olarak değerlendirilebilir.

Tüm bu etkenler incelendiğinde tedavi aşamalarında prensipli ve disiplinli olarak geçirilecek bir tedavi süreci çok daha başarılı olacaktır. Öncelikle bağırsak mukoza yapısının sağlıklı tutulması gereklidir. Bunun içinde Omega 3 yağ asitleri içeren gıdalara beslenme de yer vermek çok önemlidir. Özellikle Ayçiçek ve mısırözü gibi yağlarla beslenmek barsak mukozası için zararlıdır. Laktik asit üreten ve faydalı olan bakterilerin sayısı bu kullanımlarla oldukça azalır. Ve ortaya emilim bozukluğu gibi sorunlar çıkmaya başlar. Mineraller, aminoasitler yeterinde emilemez. B12, K, B vitaminleri bağırsaklarda üretilmektedir. Oluşan bozukluklar bu vitaminlerin vücutta alınmamasına da neden olur. Bu zararlar neticesinde bağırsaklarda bulunan patojen bakteriler metabolik atıklarla birlikte vücut içerisinde farklı hastalıklara neden olmaktadır.

Bu alanda Bağırsak Mantarı tedavisinde en önemli aşama sağlıklı bir bağırsak florası oluşturmaktan geçiyor. Bunun için ilk etapta bağırsaklarda yer alan parazitlerin belirlenmesi gereklidir. Ve sonrasında da yok edilmelidir. Çünkü bu parazitler çıkardıkları toksik maddeler ile faydalı laktobasillerin yok olmasına neden olur. İkinci aşamada ise patojen anaerop bakteriler ve bunlara bağlı mayalarının yok edilmesi gereklidir. Bu durumda bozulan bağırsak motilitesi kabızlık sorunları ortaya çıkarır. Üçüncü aşamada da ise bağırsak lümenlerinde bulunan candidaların yok edilmesi gereklidir. Bunun içinde bir rotasyon programı gerekli olacaktır. Uygun ilaçlar belirli oranlarda verilerek sürdürülür. Çünkü belirli bir süre sonra bu candidalar direnç göstermeye başlayacaktır. Zaman zaman verilen dozlar artırılır ve 4 ile 6 ay arasında bu tedavi devam edebilir. En son aşamada ise bağırsak mukozası içerisinde gömülü olarak duran hatta gizlenen candidaların yok edilmesi gereklidir. Bunun içinde beşeri antimikotikler kullanılabilir. Ancak bu candidalar tamamen yok edilmediği taktirde yeniden nüks edebilir.

Bağırsak dostu olan bakteriler, mikostatin ile beraber yüksek dozda başlanabilir. Bu yöntemde de yararlı bakteriler, zararlı bakteriler ile bir savaşa girecektir. Bu da 4 ile ay arasımda sürebilir. Bu süre boyunca da bu bakteriler yüksek dozlarda alınacaktır. Gıda allerjileri ya da kimyasal hassasiyetlerden kaynaklanan bir sorun olduğunda ise bağırsaklarda mukoza koruyucu ve tamir edici tedaviler yapılabilir. Bunun içinde omega yağ asitleri, aminoasit kompleks seçenekleri, B3, B6, E vitaminleri, seratonin gibi ek gıdalarla destek sağlanır. Bu alanda da tedaviler 2 ile 4 ay arasında sürecektir. Bu alanda Bağırsak Mantarı tedavisi genellikle uzun sürecek ve bireylerin tedavilerde gösterdikleri kararlılık ile tedavinin başarılı sonuçlanması sağlanabilecektir.