Alerjik Hastalıklar Tedavisi

[/ vc_column_inner]
[/ vc_column_inner] [/ vc_row_inner]
  • Alerjik Hastalıklar Nedir?

Ağız yolu, solunum yolu, direk Temas yolu, vücudumuza giren organizmaların yabancı Olarak kabul, Edilmesi ettik bu DURUMDA Vücudun Verdiği Farklı Reaksiyonlar Olarak Allerjik Hastalıklar tanımlanabilir. Bu reaksiyonların Ortaya cıktıgı Organin hangisi Olduğu da Farklı büyüklüklerde Klinik tablolara neden OLACAKTIR. Boğazda gıcıklanmalar, Yüksek ya da düşük tansiyon, nefes darlığı gibi Etkiler var imkb alerji Durumu akciğerlerinizde Bulunuyor demektir. Artık doğallığını Tamamen ve tamamen kaybeden besinler bu durumların artmasında Oldukca etkilidir.

Dünya çapında yapılan endüstriyel devrim ile tükettiğimiz gıdalar çok fazla değişmiştir. Gıdaların kullanım oranının artması için içerisinde koruyucu maddeler artırılmıştır. Bu da gıdaların doğallığının kaybolmasına neden olmaktadır. Alerjik reaksiyonlarda artan bu yapay kullanımların payı oldukça fazladır. Katkı maddeleri vücuda çok fazla alındığında insan vücudunun bağışıklık sistemi üzerinde çok ciddi hastalıklar ortaya çıkacaktır.

• Alerjik Hastalıkların Nedenleri Nelerdir?

Vücudunuzun bağışıklık sistemi içerisinde faydalı olan maddelerin zararlı olarak algılanması sonucunda bu sistemin saldırıya geçmesi ile alerjiler gelişir. Bağışıklık sisteminiz istilacı olarak gördüğü bu maddelere karşı antikorlar çoğaltır. Bunların sonucunda ise vücutta çeşitli reaksiyonlar ortaya çıkar. Savunma ile görevli olan madde IgE olmaktadır. Her insanda belli oranlarda bulunsa da bazı insanlarda çok daha fazla oranlarda bulunabilir. Bu nedenle Alerjik Hastalıklar her insanda farklı türlerde ve sonuçlarla ortaya çıkar.

• Alerjik Hastalıklardan Korunma

Alerjik Hastalıklardan Korunmak İçin Bağışıklık Sistemi Güçlendirilmelidir.

Bağışıklık sistemi anne karnında başlıyor. Bu nedenle öncelikle annenin sağlıklı olması gereklidir. Gebelik döneminde sağlıklı beslenen anne, sağlıklı bir bebek doğması gerekli tedbirleri almış olacaktır. Mümkün oldukça anne adayları kimyasal ürünlerden uzak durmalıdır. Özellikle sigara içilmemesi gereklidir. Dişlerde amalgam varsa da çıkarılması gereklidir. Çünkü bu maddenin içerisinde pek çok ağır metal bulunuyor. Vücut için toksit olarak değerlendirebilecek olan bu madde özellikle gebelerin uzak durması gereken bir özellik olacaktır. Gebelik boyunca ilaç kullanmamak, alerjik gıdalardan uzak durmakta bebeğin büyüdükçe Allerjik Hastalıklar gibi sorunlara yakalanmasının önüne geçebilecektir.

Doğum sonrasında ise bebek anne sütü ile beslenmelidir. Farklı mamalara yönelmemek ve inek sütü kullanmamakta önemlidir. Özellikle düşük değerli karbonhidratlar olan market gıdalarından uzak durulmalıdır. Sonrasında ise bağışıklığın tam oluşabilmesi için aşılarının zamanında yapılması gereklidir. Özellikle bebeklik ve çocukluk döneminde gelişi güzel ilaç kullanmamak, sağlam bir bağışıklık için alınabilecek en önemli tedbir olmaktadır. Ayrıca taze ve doğal sebzelere beslenme içerisinde ağırlık vermek, günlük su tüketimini 2,5 litre üzerinde tutmakta yapılabilecek önemli tedbirler olacaktır.

• Alerjik Hastalık Türleri

Alerjinin belirtisi ya da nedeni olabilecek koşullarla bu hastalıklar meydana çıkabiliyor. Bunlar arasında özellikle bebeklerde çokça karşılaşılan pişik türü, cilt üzerindeki tahrişler olarak tanımlanabilir. D vitamini eksikliğinde ise çocuklarda astım şikayetleri görülebilir ve kanser gibi hastalıklara uzanan sorunlar ortaya çıkabilir. Akciğerlerde havayollarının iltihaplanması ile bronşit oluşabilir. Sinüslerin alerji, kimyasal maddeler ve enfeksiyonlarla tahrip edilmesi ile sinüzit oluşabilir. Alerji kaynaklı vücudun belirli bölümlerinde ya da genelinde kaşıntılar ortaya çıkabilir. Ağız içindeki mukoza astarında görülen ağrılı yaralarda küçük ülserli yapılar olarak Alerjik Hastalıklar alanında bir tür olacaktır.

Cildin kabarması, kaşınması ile ürtiker denilen kurdeşen sorunları da bu başlık içerisinde incelenecektir. Konjonktivit olarak ta adlandırılan pembe göz sorunu da göz kapaklarının içerisindeki katmanın tahriş olması ile ortaya çıkar. Bunun yanında yine göz kapaklarında blefarit denilen iltihaplanmalarda oluşabilir. Saç kökleri etrafında da alerjik reaksiyonlar nedeni ile kırmızı ve beyaz yapılar oluşabilir. Kuru ciltte alerjik bir reaksiyondur. Nem düşüklüğü, dış etkenler ya da sert sabunlardan dolayı oluşabilir. Polen kaynaklı saman nezlesi de burun tıkanıklığı, erken hapşırma, göz tahrişi gibi sonuçlarla ortaya çıkabilir. Yumurta, balık, süt, fıstık, domates, çilek gibi ürünlerde gıda alerjilerine neden olabilir. Çocuklarda oluşan hırıltı, öksürük ve astım gibi belirtilerde kendini astım olarak belli eder. Kozmetik ürünlerinde bu tarz alerjik reaksiyonlara neden olan sonuçlar ortaya çıkarabilir. Eşekarası ve arı sokmalarında da alerjik reaksiyonlar gözlenebilir. Bunların yanı sıra ilaç, lateks, mesleki astım, böcek sokması alerjileri gibi farklı türlerde bulunuyor.

• Alerjik Hastalıkların Tedavisi

Bu alanda Alerjik Hastalıklar tedavi edilirken hangi besinin faydalı, hangisinin zararlı olduğunu tespit edebilmek mümkün olmaktadır. Tedavide başarılı olabilmek için öncelikle hastalığın nedeninin tespit edilmesi gereklidir. Sonrasında ise hastalığın nedenlerinin nasıl vücuttan uzaklaştırılması gerektiği bulunur. Özellikle vücudun hastalığı yenmesine yardımcı olabilecek yöntemlerle tedavi çok önemlidir. Genel olarak bu tedavilerin amacı hstaya hiçbir zarar verilmeden hastalığı tedavi etmek olacaktır. Tedavi sürecinin başlangıcında hastanın detaylı olarak öyküsü dinlenmektedir. Sonrasında fiziki olarak muayenesi tamamlanır. Biyorezonans test yöntemleri ile hastalığın nedenleri tespit edilmektedir. Her hastalığa ve her hastaya özel olarak düzenlenen bu uygulamalar, etkili bir tedavi süreci oluşturacaktır. Hastalığında oluşumu, nedenleri ve tedavi süreci hakkında doğru bilgiler ve kullanımlar için bir dizi test yapılabilir.

• Alerjik Hastalıkların Tedavisi İçin Kliniğimizde Yapılan Testler

Genel tarama testleri arasında sayılabilecek kompriensiv testi sayılabilir. Bu testler Alerjik Hastalıklar şüphesi olan her hastalıkta uygulanabilir. En önemli testler arasında ise Gıda intolerans testi yer alıyor. Bu test ile kişinin hangi besine karşı alerjisi olduğu tespit edilebiliyor. Özellikle deri hastalıklarında belirleyici olan alerjik flora testide hastanın neye karşı alerjisi olduğunun belirlenmesinde önemli rol oynar. Bütün hastalıklar için bağırsak flora testi yapılır. Vücuttaki ağır metallerin tespit edildiği testler arasında ise ağır metal testi sayılabilir. Ağır metaller vücuttaki toksit etkisi yapar. Hormonların salgılandığı glandalarda birikir ve bu bezlerin işlevini tamamen bozarak, hastalıklar oluşmasına neden olabilir.

Hormon testi de oldukça önemlidir. Hormonların tanımlamalarında vücudumuzu idare eden gizli patronlar şeklinde tanımlamalar yapılabilir. Pek çok hastalığın oluşumunda hormonların azlığı ya da çokluğu etkili olabilir. Nörotransmitter testi de Alerjik Hastalıklar belirlenmesinde önemlidir. Baş ağrılarında, psikolojik hastalıklarda, nörolojik hastalıklarda da bu testler belirleyici olabiliyor. Emosyonel testler ile de bazı hastalıklarda etken olan duygular bulunabiliyor. Toksin testi ile de vücutta farklı yollarla bulunan toksinlerin tespit edilmesi mümkün olacaktır. Vücut ph seviyesinin belirlenmesinde yapılacak PH testi de çok önemlidir.

Genel olarak yapılan bu testler ile hastalığın arkasında yatan nedenler bulunabilir. Ve her hastaya özel olarak bir tedavi şekli elde edilebilir. Acugraph cihazı kullanılarak ta Alerjik Hastalıklar değerlendirmeleri yapılabiliyor. Bu cihaz ile vücudumuz içerisindeki eksik enerji alanları tespit edilebilmektedir. Sonrasında ise hasta akapunktur tedavilerine yönlendirilebilmektedir. Bu yöntemde ise vücudun belirli bölümlerinde tek kullanımlık iğnelerle tedaviler yapılabiliyor. Bu şekilde enerjisi eksik alanlarda denge sağlanabiliyor.

Bu tedavi yöntemlerinin yanı sıra ACUGRAPH cihazı da kullanılmaktadır. Bu cihaz hastaları Çin tıbbı açısından değerlendirmektedir. Vücut içerisinde klinik testlerle yapılan tetkiklerde bulunan eksikler, bu cihaz ile yapıldığında enerji eksikliği olarak değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmelere göre de çeşitli akupunktur tedavileri yapılmaktadır. Tek kullanımlık iğnelerle yapılan tedavilerde de alerjik hastalıklarda etkili sonuçlar alınabilmektedir. Özellikle uzun sürelerden bu yana astım ilacı kullanan hastalarda bu yöntemlerle kesin bir şekilde sağlıklarına kavuşabilmeleri mümkün olmaktadır.